La 10 ani de activitate pe piața locală, Knauf Insulation estimează o cifră de afaceri de peste 13 milioane de euro

La 10 ani de activitate pe piața locală, Knauf Insulation estimează o cifră de afaceri de peste 13 milioane de euro


Piața de vată minerală, creșteri estimate de 4%/an în următorii 4 ani  

 

Knauf Insulation, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața materialelor izolante, estimează, la aniversarea de 10 ani pe piața locală, o cifră de afaceri de peste 13 milioane de euro. Printre principalii piloni de dezvoltare ai segmentului de izolații cu vată minerală se regăsesc evoluția numărului de autorizații de construcții, semnalele pozitive ale economiei, coroborate cu creșterea gradului de conștientizare a populației privind eficiența izolării clădirilor și legislația în vigoare referitoare la protecția la foc.

Într-un domeniu dinamic precum cel al izolațiilor, Knauf Insulation a mizat încă de la debutul în România pe dezvoltarea și îmbunătățirea permanentă a portofoliului de produse și soluții destinate termoizolării, precum și pe educarea constantă a pieței în care activează. Datorită strategiei de dezvoltare a companiei, alături de factorii ce au favorizat industria în ultimul deceniu, aplicațiile brandului se regăsesc în proiecte de top din România, Knauf Insulation devenind, astfel, unul dintre principalii furnizori de soluții pe segmentul său.

Totodată, la împlinirea unui deceniu de activitate pe plan local, reprezentanții companiei estimează atingerea unei cifre de afaceri de peste 13 milioane de euro până la finele anului, în creștere cu aproximativ 5% față de anul anterior. În principal, evoluția se bazează pe tendința pozitivă generată de piața construcțiilor din ultimul an, în special pe proiectele de birouri,  rezidențial si industrial.

„În acord cu dezvoltarea și maturizarea pieței de izolații, respectiv a segmentului de vată minerală, estimăm o evoluție pozitivă a afacerilor Knauf Insulation pe termen mediu și lung. De altfel, poziționarea noastră atât pe plan global, cât și local, ne permite să oferim clienților cele mai bune soluții de termoizolare și să fim, în același timp, un furnizor de servicii și un partener strategic pentru rețeaua de distribuție și pentru principalii jucători de pe piața DYI”, a declarat Adrian Garofeanu, Director Comercial Knauf Insulation.

Ca structură, portofoliul Knauf Insulation cuprinde peste 30% vată minerală de sticlă, utilizată pentru acoperișuri înclinate, pereți de compartimentare, fațade ventilate, restul fiind reprezentat de vată minerală bazaltică, pentru fațade de contact, acoperișuri plate (industrial, centre logistice), fațade ventilate (office) și accesorii Homeseal LDS, Heraklith, acoperișuri verzi, izolații tehnice și produse destinate termoizolării plafoanelor de garaje, a subsolurilor sau spațiilor tehnice.

La nivel local, produsele și soluțiile Knauf Insulation au fost integrate în proiecte de referință precum: Timpuri Noi Sqaure, Oregon Park, Sediu „verde” de birouri și concept store LIDL,  VOX Timișoara, ONE Tower, Skanska Tower etc.

Piața de vată minerală,  perspective optimiste

În urmă cu 10 ani, consumul de vată minerală se situa la un volum de 71.000 tone și o valoare de circa 81 milioane de euro. În 2010, piața ajunsese sa atingă cei mai scăzuți indicatori comerciali din intervalul menționat, până la 50.000 de tone în volum și 38 de milioane de euro în valoare. După acest an, piața de vată minerală a crescut treptat, atingând în 2016 volume de 92.000 de tone, la o valoare de circa 58 milioane de euro.

An 2008 2009 2010 2016 2018 (e) 2019(e) 2020(e) 2021(e)
Volum (tone) 71.207 56.6 38 50.825 92.408 108.934 106.668 110.214 118.399
Valoare (mil. Euro) 80,8 54,3 38,0 58,1 73,4 71,0 71,4 74.0

Evoluția pieței de vată minerală (2008- 2021e)* – InterBiz

Scenariul de prognoză al InterBiz* arată că piața vatei minerale va înregistra o scădere ușoară în 2019, însă perspectivele pe termen mediu sunt optimiste. Astfel, conform estimărilor pentru următorii patru ani, acest segment  va înregistra creșteri de 4% pe an atât în volum, cât și în valoare. Previziunile pozitive în acest sens se datorează, în principal, unor factori precum construcția de magazine mari (hypermarketuri, magazine DIY, centre comerciale), clădiri pentru birouri și instituționale, construcții de locuințe noi, înlocuiri individuale, programul de reabilitare termică, îmbunătățirea legislației privind protecția la foc a clădirilor, precum și puterea de cumpărare a populației. Așadar, pe fondul menținerii acestor tendințe, alături de strategia de dezvoltare a brandului, Knauf Insulation prezintă perspective optimiste raportat la evoluția cifrei de afaceri pe termen mediu și lung.

Knauf în lume și tehnologiile inovatoare

Knauf Insulation se numără printre cei mai mari producători din lume de soluții de izolație, cu o experiență de peste 40 de ani în industria de profil. În prezent, firma are în componență peste 40 de fabrici situate în 15 țări, peste 5.000 de angajați și o cifră de afaceri de aproximativ două miliarde de euro. Conform reprezentanților companiei, toate planurile Knauf Insulation la nivel global s-au reflectat și în strategia pentru piața din România.

Un exemplu în acest sens ar fi creșterea gradului de utilizare în producție a materialelor sustenabile,  reciclate și a energiei nepoluante (obținute din surse regenerabile), precum și îmbunătățirea eficienței energetice și a amprentei ecologice asupra mediului. Produsele din vată minerală Knauf Insulation obținute cu ECOSE® Technology diferă la nivel de aspect și textură de alte tipuri de izolații datorită tehnologiei specifice – de obținere a unui liant fără formaldehidă adăugată, din materii ușor regenerabile, care înlocuiesc produsele chimice pe bază de petrol, folosite pe scară largă pentru alte produse de acest tip. Astfel, produsele cu ECOSE® Technology contribuie la reglarea calității aerului din interiorul clădirilor, reduc impactul asupra mediului înconjurător printr-un consum scăzut de energie, diminuează emisiile poluante rezultate în urma procesului de producție și expunerile la locul de muncă și, totodată, îmbunătățesc sustenabilitatea generală a clădirilor în care sunt folosite. Vata minerală Knauf Insulation obţinută cu ECOSE® Technology – atât bazaltică, cât și de sticlă – deține nivelul Gold al certificatului Indoor Air Quality de la Eurofins, cel mai înalt standard, ce îndeplinește toate criteriile europene existente cu privire la calitatea aerului în interiorul clădirilor.

Pe lângă gama standard, portofoliul companiei mai deține gama EXPERT, special creată și dedicată segmentului de DIY (do it yourself), care beneficiază de aceleași performanțe tehnice, dar este comercializată în ambalaje diferite, în funcție de aplicațiile pentru care sunt folosite. Această abordare a venit în întâmpinarea consumatorilor precum meșterii sau utilizatorii finali, facilitându-le acestora, în primul rând, identificarea la raft, precum și alegerea produselor corecte, potrivite pentru cei care aleg să-și facă mici lucrări de izolații în case sau apartamente. O altă inovație marca Knauf Insulation este acoperișul verde Urbanscape, un sistem complet, cu o greutate mai redusă față de soluția standard,  format dintr-o membrană anti-rădăcină, un sistem de drenaj, cu substrat unic – patentat – de vată minerală sub stratul de vegetație. Soluția este ușor de instalat, cu o capacitate mare de reținere a apei, potrivită pentru toate clădirile cu terase și acoperișuri plate, amplasate în zone urbane.

+ There are no comments

Add yours

*

Acest formular vă colectează numele, e-mailul și conținutul, astfel încât să putem urmări comentariile plasate pe site. Pentru mai multe informații, consultați politica noastră de confidențialitate, unde veți primi mai multe informații despre unde, cum și de ce stocăm datele dvs.

DA, sunt de acord