Cum a fost la Standul Kaufland E-Rally Team de la Craiova Opel Super Rally

Cum a fost la Standul Kaufland E-Rally Team de la Craiova Opel Super Rally


Sambata, 15 Septembrie, am fost invitat de Simona Ionascu, fondatoarea HTag PR, la standul Kaufland E-Rally Team de la Craiova Opel Super Rally. Aici m-am reintalnit cu Sorin Ghisoi, pilotul primei masini electrice de raliu din Romania si cu Marc Areny, cel care a convertit intr-un timp record un VW Golf 6 GTI in bolidul electric care atragea atentia si intrebarile spectatorilor. O masina cu 300 CP al carei motor scoate un zumzet aproape discret e cu adevarat ceva iesit din comun.

“Masina care nu face zgomot”, Golful electric, a deschis drumul masinilor cu motoare conventionale in dimineata zilei competitiei.

Aveam sa fiu ulterior copilotul lui Sorin intr-un Opel Insignia GSi, o masina care m-a impresionat nu numai datorita dotarilor, ci si puterii de 260 CP.

Dupa cum va spuneam, Sorin Ghisoi, multiplu campion national în competitiile de viteza, cu peste 20 de ani de experienta in domeniul sporturilor extreme, a pilotat primul vehicul pe traseul din centrul Craiovei. Masina nu a participat in competitie datorita faptului ca nu exista inca o clasa in competitie pentru masinile cu propulsie electrica.

Evenimentul din Craiova a reprezentat cea de-a doua etapa a Campionatului National de Super Rally. Printre participantii la acest eveniment s-au numarat atat piloti de raliu, cat si piloti din Campionatul National de Viteza in Coasta, Drift, Slalom Paralel si multi altii.

Marc Areny pregateste masina electrica pentru raliu:

Circuitul stradal special amenajat pentru competitie a fost amplasat in zona Pasajului Universitatii, avand o lungime totala de 1.8 km. Concurentii au luat startul in patru manse de concurs, si au parcurs traseul parcurga traseul de patru ori, lungimea totala fiind de 7.2 km. Locul intai a fost ocupat de Titi Aur.

Am avut ocazia sa particip si eu la acest raliu, am fost copilotul lui Sorin Ghisoi la tura de inchidere a raliului. Sorin a condus in aceasta tura un Opel Insignia GSi pus la dispozitie de Opel Plus Auto, iar senzatiile de pe circuitul stradal au fost la superlativ, Insignia apropiindu-se ca performante de unele din masinile preparate pentru raliu.

Opel Insignia GSi a inchis competitia iar masinile din competitie au luat startul in mansele de concurs incepand cu ora 10:00. Pe toata durata evenimentului, publicul a a avut ocazia de a cunoaste cele mai noi modele Opel, cel mai admirat fiind SUV-ul Grandland X, care dispune si de o reducere in aceasta perioada.

Pilotul Sorin Ghisoi a avut ideea de a demara acest proiect curajos si inovator, de convertire a unui motor termic in unul electric, inspirandu-se din intrebarile fiului sau, in varsta de 8 ani: „Ma tot intreba fiul meu cum cred ca o sa arate lumea in viitor. Mi-am dat seama ca incet-incet, unul cate unul, fiecare dintre noi putem sa ne aducem contributia cu ceva. Adrenalina poate sa existe si fara zgomot, iar o masina electrica e mai ieftin de intretinut. Prevad ca ce fac eu acum, impreuna cu colegii mei din Kaufland e-Rally Team, deschizand drumurile unei noi categorii de competitie, peste cativa ani va fi normalitatea.” declara pilotul Sorin Ghisoi, multiplu campion national la competitii de viteza.

Raliul din Craiova a fost organizat de AMC Racing sub egida lui Mihai Leu. Cei 37 piloti care au luat startul in concurs au facut un spectacol de neuitat.

Pe locul intai s-a clasat Titi Aur, cu un timp de 03:20,981, cel mai bun timp al zilei.  Locul secund a fost ocupat de Mihai Leu, la bordul unui Ferrari 458. Acesta a încheiat mansa finala cu 03:24,232, în timp ce pe locul trei s-a clasat Dani Otil, care a concurat cu un Radical SR4 si a terminat concursul cu timpul de 03:28,056.

Pasionatii de motorsport, adrenalina, dar si de motoare electrice, se mai pot intalni cu prima masina electrica de curse din Romania la Campulung Muscel (22-23 septembrie), la Sibiu (5-6 octombrie), la Poiana Brasov (13-14 octombrie).

 

+ There are no comments

Add yours

*

Acest formular vă colectează numele, e-mailul și conținutul, astfel încât să putem urmări comentariile plasate pe site. Pentru mai multe informații, consultați politica noastră de confidențialitate, unde veți primi mai multe informații despre unde, cum și de ce stocăm datele dvs.

DA, sunt de acord