Am fost copilot la Craiova Super Rally 2018 intr-un Opel Insignia GSi

Am fost copilot la Craiova Super Rally 2018 intr-un Opel Insignia GSi


Pe 15 Septembrie am fost copilotul lui Sorin Ghisoi intr-un Opel Insignia GSi, o masina care m-a impresionat datorita dotarilor, puterii de 260 CP si manevrabilitatii.
V-am povestit acum cateva zile cum a fost la Standul Kaufland E-Rally Team de la Craiova Opel Super Rally.

Astazi a sosit momentul sa va povestesc experienta mea din Opelul Insignia GSi care a demonstrat ca si o masina care nu este in mod special dedicata circuitului poate face fata unor trasee urbane dificile, comparabile, pastrand proportiile, cu circuitul de Formula 1 din Monaco. Spun asta deoarece circuitul a avut cateva curbe foarte stranse si a inclus trei treceri prin pasajul subteran din Craiova.

M-am echipat pentru raliu si am intrat in masina oficiala a evenimentului, care atragea atentia tuturor datorita culorii si designului. Spre deosebire de un Opel Insignia standard, versiunea GSi are elemente de design cromate in partea frontala, spoilere spate modificate, terminatii cromate pentru evacuare, praguri laterale si bare usor restilizate.
Jantele sunt de 18 inci si accentueaza caracterul sportiv al masinii.

Inainte de a va povesti cum am simtit eu traseul, trebuie sa mentionez ca versiunea pe benzina a lui Opel Insignia GSi are un motor cu o cilindree de 2.0 litri care produce nu mai putin de 260 de cai putere la 5.300 rpm si 400 Nm intre 2.500 si 4.000 rpm.

Cum a fost pe traseu? Ei bine, nu ma asteptam ca experienta sa fie atat de extrema insa foarte interesanta. Nici macar o secunda nu m-am simtit in pericol, cu toate ca Sorin aborda curbele cu o viteza ametitoare. Masina e foarte stabila, chiar daca o curba de aproape 90 de grade este abordata cu o viteza cu care niciun sofer obisnuit nu ar calatori prin oras.

Resursele impresionante de putere sunt livrate catre ambele punti ale masinii prin intermediul unui sistem de tractiune integrala inteligent. Este controlat si cuplul transmis catre fiecare roata de pe puntea spate – asta asigura comportamentul optim in viraje, asa cum am experimentat in cele cateva minute in care masina a parcurs cei 7,2 km ai traseului.

Si interiorul e deosebit de al versiunii standard: scaunele sport cu o greutate de numai 26 de kilograme sunt foarte ergonomice. Consola de comanda este simplu de utilizat iar scaunele pot fi incalzite sau racite dupa dorinta soferului si a pasagerului.

Sistemul FlexRide cu amortizoare controlate electronic este oferit standard de Opel – trei setari sunt disponibile (Tour, Standard, Sport). Daca alegi modul Tour, Insignia GSi este o limuzina extrem de confortabila, insa in modul sport suspensia devine foarte rigida.
Modurile de rulare pot fi schimbate cu ajutorul unor butoane pozitionate pe tunelul median. Pentru Insignia GSi, Opel a dezvoltat modul Competitive care se activeaza dupa ce apesi de 2 ori consecutiv butonul care decupleaza ESP-ul. Astfel, ai la dispozitie intregul potential dinamic al masinii.

Pe consola centrala se afla un display tactil cu diagonala de 8 inch. Sistemul de infotainment este compatibil cu Apple CarPlay si Android Auto.

Opel pune la dispozitia clientilor un sistem de incarcare wireless pentru telefoanele mobile.

Opel Insignia GSi este oferit atat in versiunea Grand Sport, cat si in varianta Sports Tourer. Pretul de pornire pentru varianta pe benzina este de 32.900 de euro in cazul sedanului, respectiv 34.000 de euro pentru varianta break.

+ There are no comments

Add yours

*

Acest formular vă colectează numele, e-mailul și conținutul, astfel încât să putem urmări comentariile plasate pe site. Pentru mai multe informații, consultați politica noastră de confidențialitate, unde veți primi mai multe informații despre unde, cum și de ce stocăm datele dvs.

DA, sunt de acord