Cele mai importante beneficii ale practicii yoga

Cele mai importante beneficii ale practicii yoga


Yoga este o practică antică ce împreunează corpul şi mintea. Acest lucru se realizează prin exerciţii de respiraţie, meditaţie şi diverse poziţii ce încurajează relaxarea şi reducerea stressului. Odată cu practica acestui sistem antic apar şi diverse beneficii, atât la nivel mental, dar şi fizic, făcând din yoga sistemul perfect pentru sănătate şi fitness.
Acest sistem antic de mişcare vindecătoare a devenit de ceva vreme un trend la nivel global şi pe bună dreptate. Beneficiile practicii sunt numeroase şi reale. Printre celebrităţile îndrăgostite de yoga se număra actriţele Jennifer Aniston şi Gwyneth Paltrow, jucătoarea profesionistă de poker, Celina Lin şi top modelul Miranda Kerr.”

Primul beneficiu al acestei practici este scăderea stressului. Yoga este bine cunoscută pentru faptul că scade stressul şi promovează relaxarea. Ba chiar există multiple studii care au demonstrat că poate scade secreţia de cortizol, hormonul principal al stressului.
Yoga, de asemenea, poate diminua anxietatea. Acest beneficiu reprezintă unul dintre motivele principale pentru care mulţi oameni s-au apucat să o practice. Nu se ştie exact cum practica acestei discipline antice poate reduce simptomele de anxietate. Un lucru e sigur totuşi. Yoga pune accentul pe importanţa abilităţii de a fi prezent şi pe găsirea unei senzaţii de pace, iar aceste lucruri ajută la diminuarea anxietăţii.
Un alt beneficiu – de data asta unul fizic – este reducerea inflamaţiei în corp. Pe lângă îmbunătăţirea sănătăţii mentale, unele studii sugerează faptul că practica acestei disciplini antice poate reduce şi inflamaţia din organism. Inflamaţia e un răspuns imun normal dar dacă devine cronică, poate crea în organism probleme precum boli cardio-vasculare, diabet sau cancer. Aşadar, un motiv în plus pentru a încerca yoga.
Yoga, de asemenea, poate contribui la o inimă mai sănătoasă. Studiile arată că acest sistem antic de mişcare poate îmbunătăţi sănătatea inimii şi în acelaşi timp poate reduce mai mulţi factori de risc pentru boli cardio-vasculare. De asemenea, unele cercetări sugerează că incorporarea practicii yoga într-un stil de viaţă sănătos, poate ajuta la încetinirea progresiei bolilor de inimă.
Yoga mai combate şi apariţia depresiei. Unele studii arată că yoga are efect antidepresiv şi poate contribui la reducerea simptomelor de depresie. Unul dintre motive e faptul că în timpul practicii de yoga, se reduce nivelul cortizolului, acesta fiind hormonul ce reprezintă stressul şi poate influenţa cantitatea de serotonină din organism – neurotransmiţătorul des asociat cu depresia.
Îmbunătăţirea calităţii somnului e de asemenea un beneficiu al practicii yoga. Calitatea săracă a somnului a fost asociată cu obezitatea, tensiunea arterială ridicată şi depresia, printre altele. Studiile arată că introducerea practicii yoga în rutină zilnică, poate ajuta la promovarea unui somn mai odihnitor. Deşi nu se ştie exact cum funcţionează mecanismul, s-a arătat faptul că yoga creşte secreţia melatoninei, un hormon responsabil cu reglarea stărilor de somn şi veghe. De asemenea, are efecte semnificative asupra anxietăţii, depresiei, durerii cronice şi stressului – toate acestea contribuind la problemele cu somnul.
În concluzie, există multiple studii care au confirmat numeroasele beneficii mentale şi fizice a practicii acestui sistem de mişcare antic dar nicidecum uitat. Găsirea timpului şi practică acestui sistem doar de câteva ori pe săptămână poate avea efecte vizibile asupra sănătăţii.

+ There are no comments

Add yours

*

Acest formular vă colectează numele, e-mailul și conținutul, astfel încât să putem urmări comentariile plasate pe site. Pentru mai multe informații, consultați politica noastră de confidențialitate, unde veți primi mai multe informații despre unde, cum și de ce stocăm datele dvs.

DA, sunt de acord