Telescopul Hubble uimeste din nou

Hubble este probabil cel mai cunoscut telescop spatial din lume. De-alungul timpul, datorita acestui telescop, au fost facute cateva descoperiri remarcabile. Printre acestea amintim urmatoarele:

1. Energia intunecata – este vorba despre Expansiunea Universului, observata acum aproape 90 de ani de catre cel care i-a dat numele faimosului telescop. Desi, initial se credea ca dupa Big Bang viteaza cu care Universul se mareste ar trebui sa scada, Hubble a descoprit faptul ca aceasta se mareste.
  2. Constanta lui Hubble sau estimarea ratei de expansiune a Universului pana la momentul actual.
  3. Exoplanetele sau planete care se rotesc in jurul altor stele sunt o alta descoperire remarcabila. Daca in 1995 nu exista nicio descoperire in acest sens, la momentul actual datorita telescopului Hubble au fost gasite sute de planete.
  4. Formarea si evolutia galaxiilor a fost tot o descoperire a telescopului Hubble prin observarea celor mai indepartate formatiuni de acest gen.
  5. Datorita lui Hubble a putut fi calculata masa roiurilor de galaxii. Astfel s-a observat ca 23% din  Univers este reprezentat de materie intunecata.

Acum telescopul Hubble a dat din nou lovitura. A reusit sa fotografieze cea mai indepartata stea pe care omenirea a descoperit-o vreodata. Aceasta se numeste Icarus. Este o stea foarte mare, de culoare albastra, ceea ce inseamna ca este o supergigantica de tip B. Acestea sunt cele mai rare si firebinti din Univers. O astfel de stea poate ajunge la o temperatura de 30.000°C adica este de 5 ori mai calda decat Soarele nostru. Icarus are probabil o temperatura de 14.000°C. Aceasta se afla la o distanta de 9 miliarde de ani lumina fata de Sistemul Solar. Icarus nu este o stea ca oricare. Este prima stea de acest tip descoperita pana acum. Lumina lui Icarus este amplificata de catre obiectele din fata sa. Acestea sunt atat de masive incat lumina se curbeaza. Intre noi si supergigantica albastra se afla un roi de galaxii, acesta fiind motivul pentru care Icarus a fost observata de catre Hubble.

+ There are no comments

Add yours

*

Acest formular vă colectează numele, e-mailul și conținutul, astfel încât să putem urmări comentariile plasate pe site. Pentru mai multe informații, consultați politica noastră de confidențialitate, unde veți primi mai multe informații despre unde, cum și de ce stocăm datele dvs.

DA, sunt de acord