Vlog: Cum am slabit 31 kg in 12 luni fara dieta – 7 pasi pentru o slabire sanatoasa

Vlog: Cum am slabit 31 kg in 12 luni fara dieta – 7 pasi pentru o slabire sanatoasa



A trecut un an de la primul Vlog in care v-am povestit, pe scurt, cum am reusit sa slabesc de la 116 kg pana la 83 de kg. Ei bine, tot atat cantaresc si in prezent.  Nu am m-am mai ingrasat, dar nici nu am mai dat jos kilograme. Nu am tinut o dieta speciala pentru a slabi, insa am urmat cei 7 pasi de mai jos.

O sa va spun in continuare, in detaliu, cum am slabit.

Sa va povestesc cum am reusit sa slabesc si sa va dau cateva sfaturi despre modul in care poate oricine sa atinga o greutate normala.

In lupta cu kilogramele in plus am urmat 7 pasi foarte importanti:

Pasul 1: Luarea deciziei de a slabi
Primul si cel mai important pas a fost acela de a lua decizia de a slabi. Unii oameni, pur si simplu, se simt bine in pielea lor, cu toate ca sufera de obezitate. Unii nu vad kilogramele in plus ca pe o amenintare. Totusi, aceste kilograme in plus le afecteaza sanatatea: cu timpul vor observa ca vor obosi din ce in ce mai mult atunci cand incearca sa faca efort si nu se vor simti la fel de bine ca atunci cand aveau o greutate normala.
Asa eram si eu! Ma “complaceam” in situatia de a avea mai multe kilograme in plus. Eram obisnuit sa mananc mult, foarte mult, in fiecare zi.
Nu consideram ca grasimea in exces este o problema. Pana cand am inceput sa obosesc din ce in ce mai mult atunci cand mergeam distante scurte de pana la un kilometru. Apoi am inceput sa transpir abundent cand faceam foarte putin efort. Cu timpul au aparut insomniile si palpitatiile. Cu putina vreme inainte de a lua decizia de a slabi oboseam chiar si cand urcam 5-6 scari.

In momentul in care constientizezi ca este ceva in neregula cu corpul tau, ca ai mai multe kilograme in plus care iti afecteaza calitatea vietii si sanatatea, este momentul sa te hotarasti sa slabesti. Si aceasta decizie este primul si cel mai important pas in calea spre o greutate normala si spre o calitate mai buna a vietii.

Haideti sa facem o comparatie intre decizia de a te lasa de tigari si decizia de a slabi. Kilogramele nu sunt ca tigarile. Nu poti sa renunti dintr-o data la kilogramele in plus, cu toate ca ai vrea acest lucru. La tigari poti sa renunti imediat. Poti sa pui pachetul de tigari la o parte si sa iti spui ca, din acel moment, nu mai fumezi pentru ca tigarile nu iti fac bine.
Kilogramele iti fac la fel de mult rau, insa renuntarea la acestea nu e la fel de usoara. Rezultatul este insa comparabil: o stare de sanantate mult mai buna.

Pasul 2: Renuntarea completa la paine
Evident ca nu am putut renunta dintr-o data la paine, asa cum nu am putut renunta dintr-o data la kilogramele in plus. Dupa 4 luni in care am micsorat zilnic portia, am lasat painea la o parte. Acesta a fost al doilea pas in calatoria mea spre o greutate normala. Primul pas a fost sa iau decizia de a slabi, al doilea sa renunt la paine.

Pasul 3: Mananc mai incet
Usor de zis, mai greu de facut. Cand cantaream 116 kg luam masa foarte rapid. In cel mult 4-5 minute mancam tot din farfurie si nu luam doar 3 mese pe zi si chiar 4-5 mese copioase pe zi. In prezent iau masa de 3 ori pe zi la intervale regulate. In prezent, iau masa in 15-20 de minute, indiferent ca e vorba de micul dejun, pranz sau cina.

Pasul 4: Iau masa la ore fixe
Iau micul dejun dimineata, in jurul orei 8:30. Iau pranzul in jurul orei 14:00 iar cina inainte de ora 18:30. In plus, nu mananc aproape deloc dupa ora 20:00. Intre mese iau mici gustari: salata verde, fructe precum protocale, banane, kiwi sau doar beau 200-300 ml de suc de fructe.

Pasul 5: Beau minim 3-4 litri de apa zilnic
Vara este evident motivul pentru care trebuie sa crestem consumul de apa insa eu, atat vara, cat si iarna, beau cel putin 4-5 litri de apa pe zi. In plus, am renuntat complet la bauturile carbogazoase. Ocazional beau sucuri neacidulate.

Pasul 6: Mananc putine dulciuri 
Stiu ca este aproape imposibil sa renuntam la consumul de dulciuri. Asa ca nu va sfatuiesc sa faceti asta, ci sa mancati din ce in ce mai putine bomboane sau din ce in ce mai putina ciocolata pentru a va atinge scopul: o greutate normala. In prezent, mananc zilnic cel mult 4-5 bomboane sau 50 de grame de ciocolata. Carbohidratii sunt bineveniti pentru organism, insa nu in cantitate foarte mare. Cel de-al saselea pas pentru mentinerea unei greutati normale sau pentru a slabi nu este, asadar, renuntarea completa la dulciuri, ci consumul unei cantitati mici de carbohidrati.

Pasul 7: Fac mai multa miscare
Este foarte important sa faci miscare si sa te mentii in forma. Nu este obligatoriu sa mergi la sala sau sa alergi 10-20 de km pe zi pentru a slabi, insa este foarte important sa nu fi sedentar.

Astept parerile voastre despre acest clip si va astept sa raspundeti si voi cum ati reusit sa slabiti sau sa-mi adresati intrebari despre modul in care am reusit eu sa slabesc in cometariile acestui clip. Va invit sa-mi spuneti si de ce va doriti voi sa slabiti (daca este cazul) si cum va simtiti acum dupa ce ati slabit.
Va multumesc frumos pentru atentie si va invit sa-mi spuneti daca va plac clipurile din aceasta serie si daca doriti sa realizez noi clipuri despre cum sa te mentii in forma si cum sa fii mai sanatos.

9 Comments

Add yours
  1. 1
    Andrei

    Vreau sa te felicit pentru rezultatul uimitor si, mai ales, pentru ca ai avut initiativa de a ramane pe calea asta o perioada atat de lunga de timp. Ai atins niste puncte extrem de importante in articolul asta si este foarte bine. Personal, vreau sa pun accentul mai ales pe mesele la ore fixe si mancatul incet, lucruri care sunt absolut esentiale. Ce as fi vrut sa adaug ar fi “dieta”…nu inteleg de ce se sperie atat de multa lume de a urma o dieta(aici nu ma refer la tampeniile alea care te forteaza sa mananci numai carne intr-o zi, salate in alta, fructe sau doar spanac si nu mai stiu eu ce combinatii) sanatoasa pe care sa o imbunatatesti in timp: la inceput scapi de sucuri, dulciuri si fastfood -> treci mai departe la fainoase si scapi de paine, spaghete etc. ->incepi sa adaugi fructe constant -> iti echilibrezi putin mesele in ceea ce priveste carnea, salata, fructele etc.

  2. 3
    Denisa

    Intr-adevar, ceea ce ai facut tu este mai mult decat o dieta. Practic, ai transformat-o intr-un stil de viata si este cea mai eficienta metoda de a pastra o greutate normala pe termen lung. Te felicit din toata inima! Si imi place foarte mult ceea ce spui cu renuntarea la painea (si eu am facut asta cu cativa ani in urma), mai putini carbohidrati rafinati si dulciuri in cantitati foarte mici (pe acestea eu am inceput sa le fac acasa, dar tot le mananc cu moderatie). Cu sucurile de fructe iti recomand sa ai grija, caci consumate prea des te pot ingrasa. Bafta in continuare!

  3. 9
    Sanda Nicolae

    Acum trei ani, al meu soţ cântărea 125 kg şi brusc, în concediu la mare, s-a hotărât să slăbească, aşa că a renunţat la carne, pâine şi dulciuri, la toate deodată. Rezultatele au apărut după primul an, fără să facă sport, a dat jos 30 de kilograme. În prezent s-a apucat şi de sport şi e din ce în ce mai bine, iar acum, după trei ani, a început să mănânce şi câte ceva dulce sau o bucată de pâine bună de casă, dacă îi este poftă, dar numai din când în când. La carne a renunţat definitv.
    Este adevărat că schimbarea este grea, dacă nu îţi doreşti cu adevărat sunt slabe şanse să reuşeşti, aaaaa şi mai e ceva, schimbarea trebuie să se transforme într-un mod de viaţă, să fie pe termen lung, altfel o iei de la capăt.
    Multă baftă în continuare

+ Leave a Comment