Telekom Romania anunță rezultatele financiare pentru T3 2017

Telekom Romania anunță rezultatele financiare pentru T3 2017


Grupul de companii Telekom Romania

· Venituri consolidate pentru T3 2017 de 239,2 milioane euro;

· EBITDA ajustată de 43 milioane euro în T3 2017, în scădere cu 19,5% față de T3 2016.

 

 

Telekom Romania Communications

· Venituri în creștere cu 2,2% pentru T3 2017, față de T3 2016;

· Aprox. 456.000 de clienți pentru serviciile convergente fix-mobil.

    Telekom Romania Mobile Communications

· Venituri în scădere cu 0,9% față de T3 2016;

· ARPU în creștere cu 15,7% față de T3 2016.

 

Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications anunță principalii indicatori de performanță pentru al treilea trimestru din 2017, încheiat la 30 septembrie 2017, conform datelor publicate astăzi de către OTE Group.

Telekom Romania Communications

 

În T3 2017, veniturile corespunzătoare operațiunilor fixe au fost cu 2,2% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 152,4 milioane euro. Acestea reflectă în special tendința de creștere constantă pentru serviciile convergente fix-mobil (FMC) și nivelul veniturilor de pe segmentul wholesale (+29,1%).

Raportat la 30 septembrie 2016, numărul abonaților la pachete de servicii convergente a crescut cu 34,7%, la 455.740. De asemenea, numărul total de abonați TV a crescut ușor (+0.8%), ajungând la 1,473 milioane, în timp ce numărul clienților de servicii broadband a fost de 1,184 milioane. Veniturile din serviciile de voce fixă au urmat tendința descrescătoare (-16,7%), cele de pe segmentul broadband au fost mai mici cu 4,2%, iar cele pentru serviciile TV au scăzut cu 1,5%, comparativ cu T3 2016.

Creșterea de la an la an pentru alte venituri din T3 2017 se datorează în principal valorificării de bunuri imobiliare.

Costurile operaționale, excluzând deprecierea, amortizarea și cheltuielile legate de programele de plecări voluntare, au crescut cu 6,7% în T3 2017 comparativ cu T3 2016. Nivelul mai ridicat al costurilor directe cu clienții (interconectare, telefoane mobile și conținut) nu a putut fi compensat cu cele indirecte.

Drept urmare, există o ușoară variație a EBITDA (-1,7%) în T3 2017 față de T3 2016, la 29 milioane euro.

Telekom Romania Mobile Communications

La 30 septembrie 2017, Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 111,1 milioane euro în T3, în scădere cu 0,9% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile din servicii au scăzut cu 0,4%, la 77 milioane euro în T3 2017.

Baza totală de clienţi Telekom Romania Mobile Communications este de 4,77 milioane, în scădere cu 13,6% față de aceeași perioadă a anului trecut. O treime a acesteia o reprezintă clienții pe bază de abonament. Numărul total de clienți business a crescut cu 1,3%, comparativ cu T3 2016, datorită ofertelor dedicate pentru companii.

În T3 2017, EBITDA ajustată a scăzut cu 41,4% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, la 14 milioane euro.

ARPU a înregistrat o creștere de 15.7% y-o-y, la 5,6 euro.

Despre Telekom Romania

Telekom Romania este un brand dinamic, care oferă servicii de telecomunicaţii fixe şi mobile complete, inovatoare, personalizate pentru o comunitate vastă de clienți, cu aproximativ 10 milioane de contracte de servicii.

Soluțiile noastre deschid o lume infinită de oportunități de a împărtăși cele mai frumoase și emoționante experiențe cu familia, prietenii, colegii și cu cei din jurul nostru. Misiunea noastră este să îmbogățim viețile oamenilor, oferindu-le acestora servicii integrate fixe și mobile, tehnologii de ultimă generație 4G, fibră optică, precum și Internet TV, care aduce utilizatorilor o nouă experiență de divertisment, cu acces la conținut exclusiv și de calitate, pe toate ecranele, și funcționalități interactive avansate. Telekom Romania este partenerul de încredere al companiilor, pentru care oferim soluții complete de comunicații și IT&C. Rețeaua noastră conectează oameni, mașini și conținut, pentru un viitor mai bun, mai sigur și mai simplu.

Telekom Romania este prezentă pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România.

Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicații integrate.

+ There are no comments

Add yours