Analiză Fashion Days: preferințele clienților în materie de fashion online în România, Bulgaria și Ungaria, în primele zece luni ale anului

Analiză Fashion Days: preferințele clienților în materie de fashion online în România, Bulgaria și Ungaria, în primele zece luni ale anului


  • Peste 4 comenzi plasate, în medie, de un client, în acest interval
  • Peste 50% din achizițiile din România au fost făcute direct din aplicația de mobil
  • Un pulover de la United Colors of Benetton este cel mai comandat produs din sezonul toamnă/iarnă

 

București, 01 noiembrie 2017 –  Românii se mută în online pentru shopping, profitând de beneficiile aduse de diversitatea ofertelor, noutatea produselor, prețurile cele mai bune și, nu în ultimul rând, de economia de timp, iar categoria fashion este unul din domeniile cu cele mai mari creșteri prognozate în e-commerce-ul local. În perioada ianuarie – octombrie 2017, media numărului de comenzi online plasate, pe lună, de un client, pe fashiondays.ro a crescut cu 9%față de perioada similară din anul precedent, potrivit celei mai recente analize a obiceiurilor de cumpărare ale clienților Fashion Days.

La nivel regional, în primele zece luni ale anului, un client Fashion Days din România și Ungaria a plasat, în medie, 4 comenzi, în timp ce un client din Bulgaria a plasat aproximativ 4,5 comenzi. O comandă a inclus peste două produse în fiecare dintre cele trei țări în care este prezent Fashion Days, astfel: în România – 2,21, în Bulgaria – 2,06, iar în Ungaria – 2,29 de produse per comandă.

Aplicația de mobil este cel mai intens utilizată pentru achiziții în România

Aplicațiile pentru dispozitivele mobile devin tot mai utilizate de clienți, care, în România, au plasat mai multe comenzi de pe mobil. Aplicația a fost intens utilizată pentru achiziții în toate cele trei țări, cea mai mare rată de utilizare fiind înregistrată tot în România – peste 50%, în perioada ianuarie – octombrie 2017.

„Fashion devine mobile first, iar aplicațiile reușesc să le fac viața mai ușoară clienților, care se pot bucura de shopping online de oriunde și oricând. Comportamentul de consum al clienților din regiunea în care brandul Fashion Days este prezent se schimbă într-un ritm accelerat, pe care îl anticipam, aceștia migrând tot mai mult către dispozitivele mobile. Clienții fideli, de exemplu, accesează aplicația de mobil Fashion Days, în medie, de 10 ori pe lună, fie pentru a se inspira în alegerea ținutelor, pentru a afla ultimele noutăți din magazinul online, fie pentru a plasa comenzi.

Pentru că vedem interesul crescut al clienților noștri pentru achiziții de pe dispozitive mobile, la Fashion Days desfășurăm campanii dedicate în aplicație, cu discounturi speciale și promoții exclusive”, declară Robert Berza, General Manager Fashion Days.

 

Produsele pentru copii ocupă o pondere mai mare în comenzi

Per total, mixul de produse cuprinse în comenzi devine tot mai echilibrat, de la an la an. În România, o comandă plasată pe fashiondays.ro a inclus, în medie, 53% produse pentru femei, 32% pentru bărbați, în timp ce 15% reprezintă obiecte pentru copii. Cea mai mare creștere a fost înregistrată de produsele pentru copii, a căror pondere a crescut cu peste 15%, în primele zece luni ale anului în curs, față de perioada similară din 2016.

Tendința este întâlnită la nivelul grupului, demonstrând beneficiile shopping-ului online pentru părinți, care găsesc pe Fashion Days produsele de care au nevoie pentru cei mici și reușesc, astfel, să economisească mai mult timp. În Bulgaria, ponderea produselor pentru copii în totalul achizițiilor a crescut cu peste 26%, iar în Ungaria cu aproape 22%.

În continuare, ca și în România, în Bulgaria și Ungaria, produsele pentru femei sunt cele mai comandate, reprezentând, procentual, 60%, respectiv 62% din totalul produselor cumpărate de pe Fashion Days în fiecare țară.

Pantofii sport pentru bărbați – cele mai mari vânzări în sezonul toamnă/iarnă 2017

Fashion Days a lansat, pe 15 septembrie, campania toamnă/iarnă 2017, construită în jurul oamenilor obișnuiți, prin care clienții sunt încurajați să aleagă haine potrivite stilului lor, cu ajutorul cărora pot obține încrederea necesară pentru a face față provocărilor de zi de zi. În noul sezon, Fashion Days a introdus 27 de branduri noi, printre care Bronx, Cheap Monday, Folli Follie, Michael Kors Studio, Minnetonka, Norton, Pippi.

De la lansarea campaniei, clienții Fashion Days au cumpărat produse potrivite sezonului toamnă/iarnă, în top cinci categorii fiind pantofii sport pentru bărbați, puloverele pentru femei și gențile, pantofii sport pentru femei și botinele. În acest sezon, culorile preferate de clienții Fashion Days sunt: negru – cu peste 40.000 de produse negre vândute de la lansarea sezonului, albastru – peste 15.000 de produse vândute și bleumarin – peste 14.000 de produse vândute.

Totodată, cel mai comandat produs de pe Fashion Days, în toate cele trei țări, în sezonul toamnă/iarnă, a fost un pulover tricotat din lână și cașmir, pentru femei, de la United Colors of Benetton. United Colors of Benetton este și brand-ul preferat de clienți, fiind urmat, în topul brandurilor de pe fashiondays.ro de Zee Lane, NEXT, Puma, Diesel, GUESS, Nike, Pepe Jeans London, Jack & Jones și Asics.

Cele mai multe comenzi au fost plasate de clienții din București, urmat de Cluj-Napoca, Constanța, Iași și Timiș. Sofia, capitala Bulgariei, se află pe locul al șaptelea într-un clasament al numărului de achiziții realizate la nivelul grupului Fashion Days, de la lansarea sezonului toamnă/iarnă 2017.

DESPRE FASHION DAYS

Fashion Days este cea mai mare destinație online de fashion, oferind clienților săi o selecție vastă de piese vestimentare, încălțăminte și accesorii pentru femei, bărbați și copii. Compania pune la dispoziția clienților săi produse ale brandurilor internaționale de top precum: United Colors of Benetton, Guess, Le Coq Sportif, Pepe Jeans, Desigual, Zee Lane, Diesel, Calvin Klein, Nike, Esprit, Love Moschino, Next, Mango, Napapijri, Sport Max, Fossil, Max&Co, Ted Baker și multe altele.

Totodată, Fashion Days oferă servicii cu valoare adăugată precum livrarea și returul gratuite, iar clienții beneficiază și de livrarea în 2 zile, achiziționarea rapidă a produselor prin aplicația mobilă sau posibilitatea introducerii articolelor favorite în wishlist. De asemenea, clienții pot plăti sigur, ușor și rapid prin opțiunea Pay by Click ce salvează datele cardului pentru a efectua instant plata comenzii sau pot alege opțiunile de plată în rate, disponibile cu partenerii bancari. Fondată în 2009 de către antreprenori elvețieni, compania s-a extins rapid și operează în prezent în România, Bulgaria și Ungaria. Din 2015, Fashion Days este parte a grupului eMAG.

1 comment

Add yours

+ Leave a Comment