TV in 2020: 50% dintre vizionari vor fi efectuate de pe mobil

TV in 2020: 50% dintre vizionari vor fi efectuate de pe mobil


  • Studiul Ericsson ConsumerLab arata ca, in doar trei ani, raportul dintre vizionarile TV facute in mod traditional si cele la cerere (video on demand) va fi egal
  • 50% dintre vizionari vor fi facute de pe un dispozitiv mobil, jumatate dintre acestea fiind efectuate de pe un smartphone
  • Pana in 2020, unul din trei clienti vor fi utilizatori de realitate virtuala (VR)

Ericsson lanseaza cea de-a opta editie a studiului anual ConsumerLab TV and Media, care detaliaza atat cresterea semnificativa a vizionarii de continut TV si video, cat si schimbarea constanta a modului in care consumatorii vizioneaza acest tip de continut.

Avand in spate opt ani in studii media complexe, Ericsson ConsumerLab estimeaza ca, pana in 2020, cererea pentru continut video la cerere va creste semnificativ si va reprezenta jumatate din vizionarile totale. 50% din toate vizionarile de continut TV si video vor fi facute de pe un dispozitiv mobil (tableta, smartphone sau laptop), ceea ce reprezinta o crestere de 85% fata de 2010. Smartphone-urile vor reprezenta un sfert din totalul vizionarilor de pe dispozitive mobile (o crestere de 160% fata de 2010). In plus, realitatea virtuala va fi tot mai des utilizata, cu 1 din 3 consumatori urmand sa devina utilizatori VR pana in 2020.

„Putem observa ca utilizatorii nu doar ca urmaresc mai mult continut video, ci schimba si modul si locul in care are loc aceasta activitate”, a spus Anders Erlandsson, Senior Advisor, Ericsson ConsumerLab. „Acest lucru este evidentiat si de cresterea constanta a vizionarilor de pe mobil, o tendinta ascendenta inca din 2010. Anul acesta a fost si prima data cand am cercetat nivelul de interes al consumatorilor fata de VR in raport cu modul in care consuma  continut media, iar rezultatele sunt fascinante. Realitatea virtuala are potentialul sa aduca impreuna oameni din toata lumea, oferind in acelasi timp experiente media mult mai personalizate, complementare si profunde. Pe masura ce asteptarile consumatorilor pentru continut video la cerere si mobil continua sa creasca, industria TV si media va trebui sa se concentreze pe livrarea de servicii cat mai personalizate, la cea mai buna calitate disponibila.”

Vizionarea de continut video si TV este in crestere, dar modul in care, cum si unde facem asta se schimba

Oamenii urmaresc 30 de ore de continut video si TV pe saptamana, un record pana in prezent, aici incluzand vizionarea activa de televiziune clasica, televiziune live si servicii de Internet la cerere, continut descarcat sau inregistrat, cat si continut DVD sau Blu-ray. Totusi, aproape 60% din consumatori prefera acum continutul video la cerere, in detrimentul vizionarii televiziunii clasice, cu 50% mai multi decat in  2010. De altfel, numarul de servicii de continut video la cerere utilizate de fiecare persoana in parte a crescut de la 1,6 in 2012 la 3,8 in 2017. 2 din 5 consumatori deja platesc pentru continut video la cerere si servicii video, iar aproape o treime (32%) spun ca vor cheltui mai mult in urmatoarele 6-12 luni. Portabilitatea devine un factor tot mai important, peste o treime din consumatori recunoscand ca isi doresc acces la continut  chiar si cand sunt in alta tara.

Tot mai multi utilizatori aleg sa isi foloseasca smartphone-urile pentru a urmari continut video –  aproximativ 70% dintre consumatori vizioneaza acum continut video pe smartphone, de doua ori mai multi decat in 2012, ceea ce reprezinta o cincime din totalul de vizionari.

Adolescentii cu varste cuprinse intre 16 si 19 ani urmaresc cel mai mult continut saptamanal (33 de ore), o crestere cu aproape 10 ore pe saptamana fata de 2010. Mai mult decat atat, peste jumatate din utilizatorii din aceasta categorie demografica prefera sa isi petreaca timpul urmarind continut video la cerere, urmarind  peste 60% din acesta pe ecranul unui dispozitiv mobil.

Sa gasesti continutul potrivit este in continuare dificil

Studiul Ericsson ConsumerLab arata si ca, desi consumatorii au mai mult acces la servicii TV si video ca niciodata, in medie, timpul petrecut pentru cautarea de continut a crescut la aproape o ora pe zi, o crestere de 13% fata de anul trecut. De fapt, 1 din 8 consumatori cred ca vor ajunge, in viitor, sa se piarda in cantitatea foarte mare de continut disponibil.

Pe masura ce experienta utilizatorului devine tot mai fragmentata, 6 din 10 consumatori sunt de parere ca descoperirea de continut este „foarte importanta” cand se aboneaza la un nou serviciu, in timp ce 70% vor cautare universala pentru orice continut TV si video.

Experienta conteaza

Tehnologia VR imbogateste experienta de vizionare video cu o noua si valoroasa dimensiune. Se preconizeaza ca, pana in 2020, o treime dintre consumatori vor fi si utilizatori VR, ceea ce inseamna ca aceasta tehnologie va juca un rol esential in viitorul TV si video.

Totusi, daca interesul consumatorilor in tehnologia VR va creste, unele lucruri trebuie sa se schimbe. Aproape 55% din consumatori care intentioneaza sa cumpere dispozitive VR ar prefera sa achizitioneze headset-urile la un pret mai scazut, iar aproape jumatate dintre respondenti considera ca ar trebui sa existe mai mult continut interesant pentru VR. De asemenea, o treime dintre participantii la studiu au spus ca ar fi mai interesati de VR daca ar putea obtine un pachet integrat de la furnizorul lor deja existent de televiziune si video.

Consumatorii pun foarte mult accent  pe experienta de vizionare la calitate inalta, dar si pe experiente cat mai captivante. Aproape un sfert din respondenti spun ca deja au acces la un ecran 4K UHD TV, iar un alt sfert dintre ei intentioneaza sa isi cumpere unul.

Despre acest raport

Date cantitative au fost colectate din 13 tari. Aproximativ 20.000 de interviuri online au avut loc cu persoane cu varste cuprinse intre 16 si 69 de ani din Brazilia, Canada, China, Coreea de Sud, Germania, India, Italia, Marea Britanie, Rusia, Spania, Suedia, Taiwan sii SUA. Toti respondentii au conexiune broadband la Internet la domiciliu si urmaresc continut TV si video cel putin o data pe saptamana, iar aproape toti folosesc Internetul zilnic. Acest studiu este reprezentativ pentru peste 1 miliard de persoane. Perspectivele calitative au fost colectate prin interviuri efectuate in medii VR cu utilizatori de VR, vorbitori de limba engleza. Acesti respondenti detin multiple dispozitive si o conexiune broadband la Internet.

RESURSE SUPLIMENTARE PENTRU EDITORI

Puteti descarca imagini la rezolutie inalta si video de calitate la www.ericsson.com/press.

Despre Ericsson

Lider la nivel global in furnizarea de tehnologie si servicii de comunicatii, Ericsson face posibila crearea unei societati permanent conectate. Relatiile solide si de lunga durata pe care le avem cu cei mai importanti operatori telecom din lume ne permit sa ajutam oameni, companii si societati sa-si atinga adevaratul potential si sa creeze un viitor sustenabil.

Portofoliul nostru de servicii, software si infrastructura IT&C – axat, in special, pe solutii de mobilitate, broadband si cloud – ajuta industria telecom si alte sectoare sa-si imbunatateasca activitatea prin cresterea eficientei, optimizarea experientei utilizatorilor si descoperirea de noi oportunitati de business.

Cu peste 111.000 de angajati in intreaga lume si clienti in peste 180 de tari, Ericsson imbina cu succes experienta la nivel global cu servicii si tehnologii de top. Sustinem retele care deservesc peste 2,5 miliarde de abonati, iar 40% din traficul mobil mondial este sustinut de retele Ericsson. Mai mult decat atat, investitiile noastre in cercetare si dezvoltare asigura ca solutiile pe care le oferim, implicit si clientii nostri, raman printre cei mai buni din industrie.

Fondata in 1876, Ericsson are sediul in Stockholm, Suedia. In 2016, compania a inregistrat venituri in valoare totala de 24,5miliarde USD (222,6 miliarde coroane suedeze). Ericsson este listata peNasdaq din Stockholm si pe NASDAQ din New York.

+ There are no comments

Add yours