Incidentele de securitate care afecteaza serviciile de online banking costa bancile 1,8  milioane de dolari

Incidentele de securitate care afecteaza serviciile de online banking costa bancile 1,8 milioane de dolari


Implicatiile financiare ale incidentelor de online banking au fost evidentiate in ultimul raport Kaspersky Lab, despre amenintarile cibernetice din sectorul financiar. Raportul arata ca un incident care implica serviciile de online banking costa organizatia, in medie, 1.754.000 de dolari, fiind vorba de dublul costului de recuperare in urma unui incident malware, care este, in medie, de 825.000 de dolari.

Conform studiului, 61% dintre incidentele de securitate cibernetica ce afecteaza serviciile de online banking presupun costuri suplimentare pentru institutia vizata, printre care pierderi de informatii, afectarea reputatiei companiei, scurgeri de informatii confidentiale si multe altele. Aceste efecte determina institutiile financiare sa se gandeasca la costurile amenintarilor cibernetice si sa ia masurile necesare pentru a se proteja pe ele si clientii lor de incidente care implica serviciile de online banking, in special de atacuri DDoS, care pot sa le afecteze.

Atacurile DDoS asupra institutiilor financiare au, de multe ori, scopul sa opreasca functionarea site-urilor bancilor. Raportul arata ca, atunci cand organizatiile sunt vizate de atacuri DDoS, resursele dedicate clientilor au mai mult de suferit decat in orice al sector. De exemplu, 49% dintre bancile care s-au confruntat cu un atac DDoS, au avut afectate si site-urile (comparativ cu 41% dintre institutiile non-financiare) si, in cazul a 48% dintre banci, au fost afectate serviciile de online banking.

Bancile sunt ingrijorate de atacurile impotriva serviciilor de online banking mai mult decat de alte amenintari. Totusi, conform raportului, atacurile DDoS ocupa doar locul al treilea, fiind surclasate de ingrijorarile cu privire la malware si atacuri cu tinta precisa, in ciuda faptului ca revenirea dupa atacurile DDoS este mai costisitoare decat cea dupa diferite tipuri de malware.

Recuperarea in urma unui atac DDoS este, de asemenea, mai costisitoare pentru banci decat pentru organizatiile non-financiare. Raportul arata faptul ca un incident DDoS poate sa coste o institutie financiara 1.172.000 de dolari ca sa recupereze prejudiciul, in comparatie cu media de 952.000 de dolari pentru companiile din alte sectoare.

Avand in vedere ca cea mai neplacuta consecinta a unui atac cibernetic este pierderea reputatiei unui brand/ a companiei (pentru aproape una din cinci institutii financiare: 17%), Kaspersky Lab le recomanda companiilor din acest domeniu sa constientizeze pericolele si sa isi protejeze serviciile, clientii si brand-urile.

”In sectorul bancar, reputatia reprezinta totul, iar securitatea merge mana in mana cu acest aspect”, comenteaza Kirill Ilganaev, Head of Kaspersky DDoS Protection, Kaspersky Lab. “Daca serviciile de online banking sunt atacate, este foarte dificil pentru clienti sa mai aiba incredere in banca pentru a le gestiona banii, asadar este lesne de inteles de ce un atac poate avea consecinte grave. Daca bancile doresc sa se protejeze eficient impotriva costului unui incident de securitate de online banking, trebuie, pentru inceput, sa se pregateasca mai bine pentru pericolul reprezentat de atacurile DDoS la adresa serviciilor de online banking. Aceasta amenintare ar trebui sa ocupe un loc mai important pe listele de prioritati de securitate ale bancilor.”

Pentru a fi mai bine pregatite sa gestioneze amenintarile asupra serviciilor de banking, Kaspersky Lab incurajeaza institutiile financiare sa foloseasca informatii de securitate. Pentru mai multe informatii, cititi raportul aici.

Solutia Kaspersky DDoS Protection asigura protectie completa impotriva atacurilor DDoS si are trei optiuni flexibile de implementare, pentru a se adapta activitatii si dimensiunilor diferitelor companii.

 
Despre Kaspersky Lab
Kaspersky Lab este o companie globala din domeniul securitatii cibernetice, care in anul 2017 aniverseaza 20 de ani de activitate. Informatiile vaste despre amenintarile cibernetice si experienta in securitate IT detinute de Kaspersky Lab se materializeaza in mod constant in solutii de securitate si servicii pentru a proteja companiile, infrastructura critica, autoritatile guvernamentale si utilizatorii individuali din toata lumea. Portofoliul companiei include protectie endpoint de top si mai multe solutii specializate de securitate si servicii, pentru a combate amenintarile digitale tot mai sofisticate. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejati de tehnologiile Kaspersky Lab, precum si 270.000 de companii client, pe care le ajutam sa protejeze ce e mai important pentru ele. Pentru mai multe informatii, vizitati www.kaspersky.ro

+ There are no comments

Add yours