De ce trebuie sa montam pe masina anvelope de vara

De ce trebuie sa montam pe masina anvelope de vara


Dragi cititori, vara se apropie din ce in ce mai repede si odata cu cresterea temperaturilor vine momentul sa ne echipam din nou autoturismele cu anvelope de vara. Pentru ca oricum este necesara schimbarea anvelopelor dupa ce autoturismul dumneavoastra a fost echipat cu anvelope de iarna, va recomand sa achizitionati un set nou de anvelope care va vor permite sa va bucurati de performantele dinamice ale masinii dumneavoastra si de sofatul in conditii de siguranta, mai ales ca anvelopele de vara au un profil al caii de rulare diferit si au o rezistenta crescuta la acvaplanare.
De asemenea nu trebuie uitat faptul ca indiferent de dotarile de siguranta ale autoturismului dumneavoastra si de performantele sale anvelopele sunt singurul contact pe care masina il are cu suprafata de rulare, prin urmare calitatea si profilul anvelopelor conteaza foarte mult si pot afecta atat calitatea condusului cat si performantele masinii si mai ales distanta de franare, de exemplu la viteza de 100 km/h diferenta inregistrata la nivelul distantei de franare pana la oprire dintre o marca de calitate si una care ofera anvelope cu performante reduse poate ajunge pana la 15 metri( anvelopele de calitate franeaza in aproximativ 35-36 metri de la 100 km/h iar la unele anvelope ieftine aceeasi distanta de franare poate ajunge la 49-50 metri ceea ce creste foarte mult riscul de accident…)
Luna trecuta, o prestigioasa revista auto germana a efectuat un test riguros al anvelopelor de vara disponibile pe piata, anvelopele testate au avut dimensiunea de 17 inch dar rezultatele sunt concludente pentru dimensiuni cuprinse intre 14 si 18 inch, ceea ce acopera practic 90% din anvelopele ce echipeaza autoturismele din Romania, testul a evidentiat performantele foarte bune oferite de anvelopele de la Dunlop, Goodyear, Nokian si Falken.
Chiar daca unii soferi considera ca anvelopele second-hand pot aduce economii, eu nu va recomand achizitionarea anvelopelor rulate, nici macar de la producatori consacrati si cu un DOT recent deoarece este posibil ca acestea sa fi fost reparate de mantuiala, urmele unei astfel de interventii pot fi greu de observat, iar nimeni nu vrea sa riste explozia unui pneu pe autostrada, la viteza de 130 km/h.

Cateva din dezavantajele folosirii pneurilor de iarna la temperaturi de vara:
– distanta de franare marita, din cauza lipsei de aderenta, care poate duce la o uzura prematura placutelor de frana
– consum de combustibil crescut, datorat rezistentei sporite la rulare
– risc crescut de acvaplanare in cazul pneurilor de iarna
– un risc crescut de accident in cazul evitarii unui obstacol, care necesita o corectie rapida din volan.
– o uzura crescuta a anvelopelor, datorita faptului ca anvelopele de iarna au fost concepute pentru a fi utilizate la temperaturi sub 7 grade Celsius
– defectiuni la sistemul de suspensie

+ There are no comments

Add yours