21% dintre parinti spun ca le-a fost afectata relatia cu copiii lor dupa ce au fost vazuti in ipostaze compromitatoare in social media

21% dintre parinti spun ca le-a fost afectata relatia cu copiii lor dupa ce au fost vazuti in ipostaze compromitatoare in social media


Retelele de socializare ne dau libertatea de a comunica cu cei dragi, oricand si de oriunde dorim, dar aceasta libertate are un pret. Amagiti de vietile noastre digitale aparent fericite, adesea nu vedem cum ele ne afecteaza relatiile din viata reala. O noua cercetare Kaspersky Lab arata ca o treime dintre utilizatori comunica mai putin in realitate cu cei dragi, iar 21% dintre parinti recunosc ca le-au fost afectate relatiile cu copiii dupa ce au fost vazuti de acestia intr-o situatie compromitatoare pe o retea de socializare.
Online_life_colored
Avand in vedere tendinta de a incarca fotografii cu ei insisi sau cu altii sub influenta alcoolului sau sumar imbracati, pentru a obtine un numar mai mare de aprecieri, este evident ca retelele de socializare pot afecta relatiile din mediul offline ale utilizatorilor. Dar daca ne-am astepta ca parintii sa nu aprobe comportamentul online al copiilor lor, in realitate este invers. Peste o cincime dintre parinti recunosc ca relatiile cu copiii lor au fost afectate negativ dupa ce acestia i-au vazut in ipostaze compromitatoare in social media. In schimb, doar 14% dintre parinti spun ca au fost deranjati de comportamentul online al copiilor lor. In plus, 16% dintre utilizatori au spus ca relatia cu partenerul de viata le-a fost afectata pentru ca au fost vazuti intr-o situatie compromitatoare in social media.
Relatiile cu familia, prietenii si colegii se schimba pe masura ce oamenii comunica fata in fata tot mai putin, ca efect al retelelor de socializare. O treime dintre utilizatori au spus ca acum comunica mai putin cu parintii lor (31%), cu copiii (33%), cu partenerii (23%) si cu prietenii (35%) pentru ca ii pot vedea si comunica cu ei prin intermediul social media.

“Studiile arata ca, in prezent, comunicarea digitala o completeaza pe cea din viata reala”, spune Dr. Astrid Carolus, Media Psychologist la University Würzburg. “Traim intr-o lume globalizata si cu un grad foarte mare de mobilitate, care implica distante intre parteneri si membri ai familiei. Comunicarea digitala este o modalitate de a acoperi distantele din vietile noastre moderne, cauzate de faptul ca traim in orase sau tari diferite. Comunicarea digitala nu poate inlocui, insa, comunicarea fata in fata – cel putin, nu intotdeauna si nu complet, fiind mai saraca din punct de vedere al canalelor senzoriale implicate.”

Chiar daca oamenii comunica mai putin fata in fata, aproximativ jumatate dintre respondenti cred ca relatiile lor nu sunt afectate deloc, ci, dimpotriva, sunt si mai bune pentru ca sunt conectati in mediul online cu cei dragi. Dr. Astrid Carolus ne avertizeaza, insa, ca desi comunicarea online pare ca le imbunatateste relatiile, oamenii nu o pot evalua intotdeauna obiectiv: “In anumite circumstante, isi percep comunicarea online drept “extrem de personala” si astfel pot interpreta gresit mesajele in social media. Ne simtim foarte apropiati de cei cu care comunicam, ignoram partile negative, ne concentram pe posibilele intentii pozitive din spatele unui mesaj si ii acordam prea multe semnificatii.”

Chiar daca studiul arata ca retelele de socializare pot ajuta la rezolvarea unor bariere cum sunt cele puse de timp si de distanta, ele nu ii fac totdeauna fericiti pe oameni. Le pot afecta relatiile cu ceilalti si ii lasa cu un gust amar, pentru ca isi compara mereu vietile cu ale celorlalti. Goana dupa aprecieri si validare sociala ii determina pe utilizatori sa dezvaluie tot mai multe informatii private pe platformele de socializare, punandu-se in pericol pe ei insisi, dar si pe ceilalti: prieteni, familie si colegi. Pentru cei care decid sa renunte la conturile din retelele de social media, gandul ca isi vor pierde toate amintirile digitale, inclusiv fotografiile si interactiunile poate fi dificil de acceptat.

Pentru a se proteja pe ei si relatiile cu ceilalti, oamenii trebuie sa fie mai precauti si mai bine informati, in legatura cu lucrurile pe care le dezvaluie in social media. Acest lucru ii va ajuta sa diminueze riscurile digitale si sa evite afectarea relatiilor din lumea reala. Pentru a-i ajuta sa-si pastreze amintirile in siguranta, indiferent cat ar dura calatoria lor online in social media, Kaspersky Lab dezvolta o noua aplicatie. FFForget le va permite utilizatorilor sa isi faca backup la toate amintirile lor de pe retelele de socializare pe care le folosesc si sa le pastreze intr-un container sigur, criptat.

Despre Kaspersky Lab
Kaspersky Lab este o companie globala de securitate cibernetica, fondata in 1997. Cunostintele in domeniul amenintarilor cibernetice si experienta in securitate IT detinute de Kaspersky Lab se materializeaza in mod constant in solutii de securitate si servicii pentru a proteja companii, infrastructura critica, autoritati guvernamentale si utilizatori individuali din toata lumea, Portofoliul complex de securitate include protectie endpoint de top si un numar de solutii specializate de securitate si de servicii, pentru a combate amenintarile digitale tot mai sofisticate. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejati de tehnologiile Kaspersky Lab, precum si 270.000 de companii client, pe care le ajutam sa protejeze ce e mai important pentru ele. Pentru mai multe informatii, vizitati www.kaspersky.ro.

Categories

+ There are no comments

Add yours