FIFA 17 Review

FIFA 17 Review

Dragi cititori, vreau sa va anunt ca am testat unul din cele mai asteptate jocuri ale anului, FIFA 17, noua editie aduce o serie de imbunatatiri majore pe care le vom discuta mai jos, versiunea testata de mine este pentru PC, jocul a fost dezvoltat si de studioul Electronic Arts Romania.

Eu am jucat toate seriile FIFA, incepand cu FIFA ’97, asa ca pot sa va spun ca noua versiune aduce imbunatatiri consistente, atat pe partea grafica, prin adoptarea noului motor grafic Frostbite si pentru versiunea de pe PC, grafica este fenomenala, cadrele cu stadionul si suporterii arata excelent, acum jucatorii se murdaresc pe tricou sau pe corp dupa un tackle iar in ansamblu totul pare mult mai realist.

Pe partea de gameplay FIFA 17 va fi cu siguranta apreciat atat de fanii inraiti ca mine cat si de noii veniti, deoarece EA Sports au ascultat sugestiile fanilor iar controlul jucatorilor a fost imbunatatit si este mult mai realist ca pana acum, poti controla mult mai bine forta si directia sutului, aruncarile de la margine, loviturile libere, atat de aproape cat si de la distanta cat si executarea penalty-urilor, care era previzibila la FIFA 16.

Pe langa modurile de joc preferate de majoritatea jucatorilor: Ultimate Team, Online Season si Single-Player, FIFA 17 aduce modul Journey, care urmareste povestea lui Alex Hunter, un tanar care incearca sa isi creeze o cariera in fotbalul mare, in cel mai urmarit si cel mai competitiv campionat din lume – Premier League. Modul Journey este alcatuit din gameplay, dialoguri si filmulete care descriu evolutia lui Alex si relatia sa cu familia si coechipierii, iar in final alegerile jucatorului vor decide daca are destul talent pentru a deveni o mare vedeta sau va ramane doar un talent pierdut…
La inceputul modului Journey ai ocazia sa alegi la ce echipa din Premier League sa evolueze Alex Hunter, apoi povestea incepe sa se desfasoare, cu toate plusurile si minusurile din viata unui jucator aflat la inceput de cariera, cum sunt de exemplu imprumutul la alta echipa mai slab cotata sau certurile cu prietenul din copilarie si colegul de echipa Gareth Walker.

Dupa ce incepi sa cresti ca jucator, poti aplica direct puncte pentru upgrade-uri la skill-uri specifice, permitandu-ti sa-l transformi pe Alex Hunter in tipul de jucator care-ti doresti, aceste schimbari vor determina nu numai aspectele sportive ci si temperamentul jucatorului, care poate fi un tip linistit sau un baiat rau, in functie de alegerilepe care le faci in interviuri, dialoguri si in filmulete, raspunsurile sunt denumite clar: “fiery,” “cool,” si “balanced”, iar alegerea va determina cat de multumit este antrenorul de Alex si numarul de fani pe care ii are acesta.
maxresdefault (1)
Actorul Adetomiwa Edun ( cu aparitii in Merlin, Bates Motel) a fost modelul pentru procesul de motion caption si interpreteaza un Alex Hunter determinat dar totusi vulnerabil, iar modul Journey ofera si momente dramatice, cum este izbucnirea nervoasa si plecarea tatalui lui Alex in timpul unui meci sau rivalitatea acestuia cu Gareth, totul se desfasoara intr-un mediou grafic care arata excelent iar locatiile sunt redate foarte realist. In acest mod de joc trebuie sa fi foarte atent la ceea ce faci daca iti doresti sa ai succes, de exemplu cand am ales ca Alex sa joace pentru la West Ham un cartonsa rosu direct a dus la rezilierea contractului, eu va recomand sa incercati modul Journey pentru ca surprinde laturi ale fenomenului fotbalistic care nu au mai fost intalnite in FIFA pana acum, de exemplu inceperea meci de fotbal la juniori duminica dimineata, primul gol al lui Alex pentru o echipa de seniori, diversele trofee castigate si relatia complicata a acestuia cu familia aduc o latura emotionala a deciziilor tale de pe gazon.

Asa cum am mentionat mai sus, EA Sports a utilizat motorul grafic Frostbite pentru FIFA 17, acesta aduce un nivel extrem de realist al graficii, cadrele largi cu stadionul arata foarte bine, in special noaptea cu ceata in aer iar jucatorii sunt reprodusi extrem de bine.
image_0.img
Designerii au imbunatatit jocul la nivelul controlului, acesta este asemanator pana la un punct cu cel din FIFA 16 insa este diferit in punctele esentiale, acum jucatorii se pot preface ca arunca de la marginela fel ca la un fake shot, oferind ocazia de a scapa din marcaj jucatorului care primeste balonul, iar executarea cornerelor, a loviturilor libere si a penalty-urilor este mult mai optima, poti alege felul in care vrei sa bati un corner si locul unde va ajunge mingea, la fel si loviturile libere pot fi executate ca o centrare sau cu un sut direct mult mai simplu, astfel fazele fixe devin mult mai interesante atat pentru echipa care ataca cat si pentru cea care se apara.

Modul in care jucatorii de pe teren abordeaza fizic adeversarul a fost modificat foarte inteligent, astfel prin apasarea unui buton, in FIFA 17 AI-ul va stii daca vrei sa sa incerci sa folosesti forta fizica a jucatorului pentru a incerca sa-ti depasesti adversarul sau sa-l deposedezi, atat pe faza ofensiva cat si pe cea defensiva, acest lucru este foarte util mai ales pe faza defensiva si mai ales atunci cand ai jucatori puternici si rapizi la dispozitie, asa cum este de exemplu Paul Pogba. De asemenea jocul ofensiv a fost imbunatatit prin includerea suturilor plasate joase care introduc o noua dimensiune a jocului pe atac, astfel daca te sincronizezi corect poti avea un sut plasat puternic, terminand cu regula ca mai multa putere aplicata sutului va duce la o inaltime mai mare a acestuia.

O alta imbunatatire binevenita sunt multiplayer skill games – exercitii de pase si meciuri doi contra doi – inaintea inceperii unui joc in Multiplayer. Modul Career este acum mai realist, de exemplu managerierea unui club are acum obiective specifice in functie de cat de mare este echipa aleasa, acestea sunt impartite in Domestic and Continental success, Brand Value, Finance, si Youth Development. Daca alegi sa fi managerul lui West Ham, de exemplu conducerea clubului va fi mai putin preocupata de parcursul in competitiile europene al echipei si se vor concentra pe rezultatele din Premier League si FA Cup, insa daca alegi sa fi managerul lui Manchester United conducerea clubului isi va dori atat sa castigi trofeee pe plan intern si international dar si sa sustii dezvoltarea globala a bradului, aceasta ajustare a asteptarilor in functie de profilul uni club face ca modul Careeer sa fie foarte interesant.
FIFA-17-Set-Piece-System
Ultimate Team va ramane cu siguranta cel mai jucat mod si in FIFA 17, cei de la EA Sports au facut o alegere inteleapta de a imbunatati o formula care are succes, cele mai notabile adaugari sunt Squad Building Challenges, in care trebuie sa alcatuiti echipe din jucatori care indeplinesc anumite conditii: de exemplu sa folosesti jucatori de numai doua nationalitati sau sa alcatuiesti o echipa cu un nivel minim de Team Chemistry, oferind bonusuri pentru utilizarea jucatorilor de nivel bronz sau argint care nu erau utilizati in mod obisnuit.

In concluzie, va recomand sa jucati si voi FIFA 17, datorita combinatiei de gameplay excelent si grafica superba, iar modul Ultimate Team este aproape un joc in sine, de aceea FIFA 17 se va impune fara probleme ca cel mai bun joc de fotbal al anului 2016.
FIFA 17 este disponibila pe urmatoarele platforme: PC, XBOX ONE, XBOX 360, PLAYSTATION 4, PLAYSTATION 3

Cerinte de sistem pentru FIFA 17 ( versiune PC)

CPU: Intel Core i3-2100 @ 3.1GHz sau AMD Phenom II X4 965 @ 3.4 GHz