Te afli aici: Home // internet,masini // Noul Peugeot 508 – un leu cat doua clase

Noul Peugeot 508 – un leu cat doua clase

Autorul articolului: Victor Antiu de la Ghidulescu, membru al echipei Blogatu.ro

Am vorbit intr-un articol precedent despre Peugeot RCZ, primul model premium din gama producătorului francez. Acum vreau sa vedem ultimul lor model, sedanul 508 – urmașul lui 407 si 607.

Francezii de la Peugeot au dorit să revină în forţă în segmentul D, al limuzinelor si mașinilor mari de familie, DAR noul model nu trebuia sa intre in concurenţă directă cu “fratele”C5 de la Citroen. O dilema destul de grea pt inginerii francezi pe care au rezolvat-o luând decizia radicala de a înlocui atât 407 cât şi 607, modele de clasă medie respectiv mare, cu 508. Noul model este o limuzină mai mare decât 407, dar mai mică decât 607.

Istoricul Predecesorilor

Daca privim in trecut, 407 a fost un model de un real succes, având o viața de aproape 7 ani si vânzând aproape 863.000 de unitati in întreaga lume. Daca îmi aduc aminte bine, a fost si printre primele mașini din acel segment care au primit 5 stele de siguranța la EuroNcap. A avut si un design reușit, foarte franțuzesc însa tehnic vorbind, mașina avea câteva probleme – cele mai comune au fost faptul ca pasagerii din spate nu prea aveau loc pt cap, deși mașina părea foarte mare si una din problemele comuna mai ales pt clienții romani – grila fata era foarte joasa si se întâmpla des sa o zgârii sau chiar sa pierzi nr de înmatriculare.

Peugeot 607 in schimb, a fost o dezamăgire totala. Țin minte ca cei de la Top Gear au ras de ea destul de mult. Din 2004, când a fost restizilata, s-a vândut in doar 61 mii de exemplare. Foarte slab.

Noul Design

Ca design francezii respectă stilul consacrat al Peugeot, renunţându-se doar la artificiile pretenţioase şi costisitoare. Per total, 508 pare mai liniștit si mai putin „agresiv”decât 407. Nu știu daca e bine sau rău, depinde de ce părerea fiecăruia. Mie mi se pare destul de reușit, mai ales pt o mașina de familie.

Cei de la Promotor spun ca noul 508 seamănă foarte mult cu noul Kia Magentis. Poate ca au dreptate, dar pana la urma toate mașinile din segmentul D seamănă intre ele din lateral, mai ales modelele noi. In rest mie îmi amintește foarte mult de Opel Insignia.

Faţă de Peugeot 407, noul 508 are ampatament majorat cu 9,2 cm, ceea ce asigură un plus de confort pasagerilor spate, consola faţă micşorată cu 4,3 cm, iar consola spate alungită cu efect pozitiv asupra creşterii capacităţii portbagajului.

Interior

Se vede ca francezii si-au cam invatatlecția aici. In trecut se foloseau materiale ieftine iar prea multa atenție nu se acorda interiorului – cel puțin asta era impresia mea. Acum, totul pare ceva mai bun, mai german. Problema mea e cu aglomerarea consolei centrale – suficiente butoane cat sa faci o tastatura, iar unele dintre ele sunt destul de mici si greu de găsit, mai ales daca ești atent la drum.

In plus, daca vrei sa ții pahare cu ceva, nu ai unde decât in suporturile speciale ce se prind sub displayul de pe consola centrala – iar in anumite circumstanțe nu mai poți accesa anumite butoane de pe consola.

Alta problema remarcata este lipsa spaţiilor de depozitare. Avem spaţiul din portieră, unul mic amplasat pe consola centrală sub displayul sistemului audio (în cazul echipării cu sistem de navigaţie acesta dispare) şi încă unul în spatele schimbătorului. În niciunul din aceste spaţii nu poate sta un telefon mobil. Singura alternativă este cotiera. Dar aici apare un alt inconvenient – este mult mai mică decât ceea ce regăsim la concurenţă şi se deschide numai către şofer, astfel ca pasagerul nu are acces la ea.

Ca plusuri putem spune ca spațiul disponibil pentru pasageri este foarte mare, atât cei din spate cat si cel din fata vor sta fara probleme. In plus se pare ca e foarte buna izolarea fonică a habitaclului, capitol la care inginerii de la Peugeot şi-au făcut pe deplin datoria.

Un alt aspect pozitiv este portbagajul lui 508 ce are o capacitate de 545 de litri standard, iar dacă este rabatată bancheta acesta ajunge la aproape 1.600 de litri. Dacă tot vorbim de portbagaj trebuie amintită şi soluţia găsită pentru deschiderea acestuia – butonul este amplasat în emblema 508, în interiorul numărului zero. Nu e cine știe ce dar măcar ai cu ce impresiona curioșii.

Tehnica si Motorizări

Peugeot 508 utilizează platforma 3 a grupului PSA Peugeot Citroen si este produs la Rennes (Franta) pentru piața europeana. In premiera, mașina va fi produsa si in China, pentru piața domestica.

Propulsoarele de la Peugeot au fost întotdeauna printre cele mai bune si mai economice, asa ca aici se poate alege cam orice.

Gama de motoare diesel HDi FAP include: 1.6 litri e-HDi FAP 82 kW (112 bhp) şi 270/285 Nm, 1.6 litri HDi FAP 82 kW (112 CP) şi 240/254 Nm, 2.0 litri HDi FAP 103 kW (140 CP) şi 320/340 Nm, 2.0 litri HDi FAP 120 kW (163 CP) şi 340 Nm şi 2.2 litri HDi FAP 150 kW (204 CP) şi 450 Nm.

Gama de propulsoare cu benzina include: 1.6 litri VTi 88 kW (120 CP); 160 Nm, 1.6 litri THP 115 kW (156 CP), 240 Nm.

Dar, mai interesant, este caîncepând cu 2012, noul Peugeot 508 va fi disponibil cu sistemul de propulsie HYbrid4, format dintr-un motor HDi ce acţionează rotile faţă şi un propulsor electric pentru roţile spate, astfel încât puterea totală ajunge la 200 CP. Daca va fi pe măsura promisiunilor, aceasta versiune de hybrid va fi printre cele mai eficiente de pana acum.

Opțiunea de motorizare e-HDI din listele de preturi de mai sus se refera la un sistem micro-hibrid. Acesta consta de fapt in tehnologia Stop & Start, care oprește automat motorul când mașina sta pe loc la semafor sau in aglomerație si il repornește când sedemareaza. Pe langa funcția Stop & Start, e-HDI mai presupune ca alternatorul sa ajute motorul cu ardere interna prin livrarea a cativa Cai Putere la accelerare.

Echipare si Siguranta

Peugeot 508 promite un nivel de siguranţă fără precedent în segmentul său de piaţă, comparativ cu concurenţii direcţi. Pe scurt, aceasta siguranța este oferita de structura frontală a caroseriei ce este colapsabilă şi prevăzută cu amortizoare speciale pentru absorbirea energiei de impact, două airbaguri frontale,două laterale şi două windowbag-uri.

Ca dotări, cele mai interesante sunt:

– sistemulheads-up display color,

– sistemul de climatizare automat cu patru zone,

– acces şi pornire în sistem hands-free,

– frână de parcare automată(Nu stiu exact ce e asta),

– scaun şofer cu sistem de masaj,

– navigaţie şi telematica WIP Nav Plus;

– sistem audio JBL;

– sistem de asistenţă la pornirea în pantă Hill Start Assist.

Toate acestea sunt disponibile pe 508 standard sau opţional în funcţie de nivelul de echipare.

Preturi

În România, Peugeot 508 sedan este disponibil cu preţuri de listă ce pornesc de la 17.567 euro, fără TVA sau 19.795 euro – preţ promoţional cu TVA inclus şi ajung la un maxim de 33.899 euro (modelul GT pe care nu il recomand).

Peugeot 508 SW arata si mai bine decât sedanul. Sincer cred ca e printre cele mai reușite break-uri din segmentul sau ca design. Acesta are un preţ ce variază între 20.821 Euro şi 35.463 Euro.

Păreri/Concluzie/Concurenta

Masina arata bine. Nu am ce sa-i reproșez decât la capitolul spatii de depozitare la interior, dar nu toți au aceleași pretenții ca si mine acolo. NU cred ca sedan-ul este cel mai bun model din gama, mai ales pentru astfel de preturi. SW-ul in schimb…pare interesant.

Cel mai vândut model din segmentul D, In Romania, este ca şi în anii anteriori VW Passat, care deţine aproape un sfert din vânzările totale, urmat de Skoda Superb şi Opel Insignia.  Ford Mondeo este si el un concurent in aceasta gama dar la fel, nu cred ca e cel mai bun model.

Personal, am o afinitate pentru Skoda Superb, care o poți găsi si in formula 4×4 cu preturi de la 22 mii de euro, dar nu e la fel de frumoasa. Daca nu ești foarte atașat de spațiu, poți opta si pentru noua Octavia care are preturi de la 12 mii de Euro. 8 mii de euro înseamnă mult in ziua de azi. Dar, ca sa ramanem la competitori direcți, Opel Insignia ar fi cel mai bun si vine cu preturi de la 19 mii de euro (cu TVA).

Pana la urma depinde de fiecare ce isi dorește. Inca nu a apărut mașina perfecta.

 

Au venit din cautari:

FacebookTwitterGoogle+Share
filed under: internet,masini Tagged with: , , ,

1 response to "Noul Peugeot 508 – un leu cat doua clase"

  1. Cristian says:

    De ce nu recomannzi varianta GT?Este singura care marita bagata in seama,asa cum la Skoda Superb(o masina pe masura numelui,dupa parerea mea)singura varianta care merita atentie este 3.6 FSI V6 4×4 L&K,la Opel Insignia 2.8 V6 TURBO OPC UNLIMITED iar la Mondeo 2.0 ECOBOOST 240CP TITANIUM

Leave a reply

Copyright © 2011-2012 Blogatu . All rights reserved. Blogul foloseşte RO-SLUGS; Tema modificata si imbunatatita de Haotik;
Designed by Theme Junkie . Powered by WordPress.